torsdag den 9. februar 2012

Sådan laver du: etagekage, stakket kage, stablet kage, kage oven på hinanden:

Kært barn, mange navne -men dog forgår det ens.
(jeg har fået rettet kagen så den ikke står skæv på cakedrum)

SE EVT:

Grill pinde, fødevare tus, tang og kagepap på størrelse med kagen der skal ovenpå.
Læg kagepap der hvor kagen skal stå (midt eller ude i kanten?) og rids let i kagen (det bliver dækket senere) 
Sæt grillpind i midten og træk den 2 mm op, hvorpå du laver et mærke, så mærket flugter med fondanten
Træk pinden op og lav flere pinde der er samme længte. Brug samme pind til at måle dem alle.


Hvis/når pinden splinter lidt, så træk dem af -de er trælse i kagen
Sæt 6-7 grilpinde i kagen alt efter stabilitet på kagepap (jeg har brugt cakeboard. Det bliver mest stabilt)
Tryk pindene i kagen. Jeg skal lave 3 etager og har pinde i de 2 nederste, som vist. Kom evt en klat icing/smørcreme på inden for cirklen, som den øverste kage kan klistre fast i. Jeg bruger det ikke altid.
Jeg bruger som regel en spartel til hjælp. Sæt kagen inden i den ring du har ridset i starten, og træk spartlen ud uden at skade kagen. Nu har du en kage i to lag. 

For 3 eller flere lag gælder det samme, bare brug flere pinde
Her den færdige kage -nu mangler jeg bare at pynte den.
Du kan sagtens vente med at stakke kagen til du har pyntet dem hver især.

Dette er min måde at gøre det på.

7 kommentarer:

  1. Vil det sige at du har kagepap imellem kagerne eller slår kagerne direkte på hinanden? :-)

    Mvh jmj

    SvarSlet
  2. Ja, der er kagepap under kagerne :)

    SvarSlet
  3. Nej hvor super en side du har her, den vil jeg gøre brug af når der er noget jeg har brug for hjælp til og til ideer.

    SvarSlet
  4. smører du (når du bruger smørcreme) creme på begge sider af pappet altså også på den side hvor du stiller den lille kage eller er det ikke nødvendigt? vil det holde bedre når man skal transportere den eller vil det bare klistre?

    På forhånd tak

    ps.: rigtig god hjemmeside du har :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan sagtens klistre det fast med smørcreme -så er du mere sikker på at det holder :)

      Slet
  5. Hejsa kan jeg klister kagen sammen med spiseligt lim? ? Skal kun lave 2 etager og ungår at bruge sugerør?

    SvarSlet
  6. Hejsa kan jeg klister kagen sammen med spiseligt lim? ? Skal kun lave 2 etager og ungår at bruge sugerør?

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...