søndag den 4. november 2012

Rikke kiks

Faster Rikke havde fødselsdag i mandags, så jeg lavede en portion marcipan kiks, som en lille overraskelse til hende og lidt fordi hun skulle passe vores 4 skønne børn, mens manden arbejdede og jeg var til kreative dage i Fredericia.

Rikke kiks

Jeg købte udstikkeren hos dinkage.dk til messen i Vejle, jeg har ikke tjekket om hun har dem på shoppen.

Opskriften har jeg fra Gitte Blinkilde 
Hun er virkelig et besøg værd med alle hendes ideer.



Marcipan kiks:
250 g. mel
50 g. sukker
1 stang vanillie
150 g. smør
100 g. marcipan
1 æg


Riv marcipanen og bland det hele. Udrul og stands kiksene ud.
Husk at tjekke om bogstaverne sidder rigtig. Det ville være dumt hvis der var fejl :) 
Bages ved 150grader (varmluft) i 12-15 min -hold øje med dem, ovne bager ikke ens.
Afkøles helt på en rist og pakkes i kagedåse. Hvis du når det :)

4 kommentarer:

  1. Superfine kiks.

    Udstikkeren kan man købe hos Specialkøbmanden...

    http://specialkoebmanden.dk/smaakage-udstikkere-42/kikse-udstikker-med-tekst-5974.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg handler ALDRIG hos specialkøbmanden! det er ALT ALT for dyrt!!

      Slet
  2. Jeg kan forestille mig at faster Rikke blev glad for kiksene :-) Super fint foto . knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du tro hun gjorde :) og så stolt at hun måtte dele dem ud på arb -så de kunne se HENDES kiks :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...