onsdag den 28. november 2012

Personlig chokoladejulekalender DIY..

Min farbror fyldte 60 og vi var inviteret til fest.
Han ønskede sig "ikke noget", -og hvordan pakker man så det ind?? Jeg havde set sådan en kalender og nu vi er tæt på jul og at han's indbydelse var et billede af ham og en kronhjort han havde nedlagt, ja så faldt tanken lige tilbage på denne DIY julekalender..

Selv uden for kage-regi kan mine udstikkere bruges. Her er de brugt til at få en fin runding på kalender lågerne. Jeg kunne nemlig knap nok se dem alle sammen fra forsiden, hvor de ellers var fortrykte, men mørke hjørner på billedet, skyggede for dem. Det så iøvrigt også pænest ud at skære bagfra,
Så derfor måtte jeg slå en masse streger.. og skære, skære og skære..
Min hånd er helt færdig. Der må da findes en julekalender-udskærer et sted i scrap-land, som med et tryk kan lave sådan en låge.. det kan næsten ikke passe andet :)

Mellemrum's delere.

Buk og bøj -sæt sammen og håb på det bedste..


Det lykkedes meget godt og det er rart at se det endelig skred fremad.
(Jeg var ved at gå i stå med forsiden, men måtte lave den først, for at være sikker på at jeg kunne lave den!
Jeg lavede den i 2. førsøg -godt min veninde fik printet en dobbelt kalender ud til mig. TAK)

Sat i æsken, hva nu?

Jeg satte mellemrum's delene fast med dobbelt klæbende tape, det som scrapbook'ere bruger på 5 mm i breden. Jeg orkede ikke at lime og at det bugter og bøjer..

 Men så:
Ja så blev jeg træt af at klippe SMÅ stykker. Min tålmodighed slap op..
Frem med lim og mine små røde tøjklemmer (100 stk for 15 kr i rema, for noget tid siden)
Jeg ved nemlig at kalenderen's forside går ned og dækker, så jeg valgte den nemme med mindre kønne vej.

Chokolade fra Frellsen, 24 stk til 160kr pakket med blåt silkepapir..










2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...