fredag den 23. december 2011

Gren med snebær, sådan gør du

Jeg har brugt min rosenblad udstikker til bladene og så har jeg skåret takkerne af med hjulværktøjet inden jeg har sat wire i dem. Balltool'et kanterne. Halvt på bladet, halvt på Flower pad.
Så fik de lov til at tørre

..og så blev de dustet. Jeg brugte "forest green" og "primrose".
Tænd elkedlen og damp den kort varrigt. De skal bare køres igennem dampen, med den dustede side ned mod dampen. Gentag hvis det er nødvendig. Bladet bliver mere levende i farverne.


Lav en lille krog på wiren, som vist på billedet. Tril et lille bær. Dyp wiren i tyloselim og sæt det ind i bæret inden du sætter det til at tørre.
Når bæret er tørt, maler du en lille sort prik i enden. Jeg har brugt en fødevare tus i sort.

Nu skal bær og blade sættes sammen:

Øverst: 3 bær sættes sammen. Dernæst 2 blade på.
Jeg har yderligere sat en enkelt blad på længere nede og derefter 2 bær og 2 blade.


De færdige grene med snebær



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...