onsdag den 14. december 2011

Amaryllis, sådan gør du

Blomsten kaldes også de 4 verdenshjørner.
Jeg vil gerne vise dig hvordan jeg lavede den:

En wire hvor der bliver sat tape på yderst og hvor det klippes i strimler i toppen. Den dustes med rød.

6 styk støvdragere: Buk og bøj en wire inden du sætter en lille aflang stykke fondant på. Når den er tør, fugtes fondanten med tyloselim og dyppes i majsmel eller gul dust. Stænglerne dustes røde.


og så sættes de sammen

Udrul rød gum paste.
Jeg brugte mine liljeudstikkere til skabelon og lavde bladene mere ballon-agtige i formen.

Læg dem til tørre i en "æble bakke" min er fundet i Rema1000 til 0kr ;)
Jeg ville være sikker på at wiren blev hvor den skulle denne gang..!! så den fik en ekstra forstærkning

Sidst så det sådan her ud:

ØV ØV OG ØV :(

på den igen..

De 3 største blade sættes på. Der efter de 3 små, så de kommer ud i mellem de store.

Færdig..og skal bare dustes med lidt grøn helt nede hvor kronbladene sættes sammen og så med rød på resten, så blomsten kommer til at se mere levende ud :)



God arbejdslyst

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...