torsdag den 8. december 2011

Julemand, sådan laver du ham

Her er de dele du skal bruge. Øverst fra venstre: Nissehue, krop, hoved
Nederst fra venstre: arm +hånd, ben, arm +hånd


Sæt delene sammen og kom evt en tandstik igennem ham, så han ikke vælter.
Jeg gav min julemand et bælte om maven inden jeg satte armene på.
Støvlerne fik en sål, ved at køre hjulværktøjet rundt om.
Jeg kortede hans ben af inden han fik støvler på  -husk at vurdere om tingene passer sammen i størelse :) 
Nissehuen fik en hvid kant

Tril en pølse som du sætter på ved huen, hænder og ved støvlerne. Husk en kvast i huen.
Jeg prægede med den lille runde balltool, så det ser mere blødt ud

Lav hår som skal gå fra øre til øre, men muslinge-tingen
Skæg og hår skal mødes -ved ørene ca.
Lav en lille dråbe til øret og sæt det fast ved at prikke ind i det..


Den færdige julemand.
Hans skæg fik liv med muslingeskallen og han fik øjne med en sort fødevare tus

Bagfra -god og rund ;)

Glædelig 8. december herfra

4 kommentarer:

  1. Sikke en fin julemand :)
    Tak for en rigtig god guide.
    Mvh. Sofie

    SvarSlet
  2. er det trylle dej? og hvis det er, hvad er opskriften på det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er fondant (du kan lave det selv. Kig under opskrifter og find en opskrift på MMF) Hilsen Lene

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...