søndag den 11. december 2011

Spiselig julekrans -Dekorerede cookies

Kristtjørn, krans med røde bær

Først bagte jeg en masse småkager. Store og små kristtjørn og en krans.
Udstikkerne har jeg købt sammen med en masse andre udstikkere -du ved, de der ringe med en masse juleudstikkere til næsten ingen penge som man lige falder over et sted og tænker.. ja, jo, nej, jeg budre ikke, men alligevel ender de i indkøbsvognen..

Jeg satte en 20 cm rund form på hovedet i dejen og wupti -en cirkel..
Så er det bare at sætte een inden i også. Jeg brugte en 15 cm kageform.
Lavede Icing og gjorde 2 tylleposer klar med adaptor og rund skrive-tyl nr 3
Af hver farve, lavede jeg en alm tykkelse og en tynd.
Jeg bruger lidt vand til at fortynde med..og hældte den på flaske, som er langt det nemmeste at arb med når icingen er "tynd". Flasken er Uundværlig. Jeg har købt dem HER

"tynd": så det lige akurat flyder sammen efter 5 sek, uden at man kan se hvor..


Stregen over kristtjørnene lavede jeg da icing var næsten tør,
i samme farve som icing kanten rundt om småkagen.

..man kan da se lidt af guldkuglerne fra Dr.Oetker også.. De røde kugler er fondant


Jeg syntes den er flot. Jeg ville selv blive glad for at få sådan een som værtinde gave :)

Til de her småkager brugte jeg den opskrift son jeg "plejer" jeg erstattede bare 15 g mel med en pose brunkage krydderi.. de er blevet vild gode. Smager af brunkage uden at være for kraftige i smagen.

Småkager:

200g smør
200g sukker eller flormelis
1 stort æg
380g mel
1 pose brunkage krydderi

Jeg plejer at piske tingene sammen med min håndmixer og spare armkræfterne til at samle dejen til sidst og ikke mindst udrulningen..
Småkagerne fik 12-15 min ved 175grader og afkølede på en rist inden de blev dekoreret.

Rigtig god bagelyst og fornøjelse -ikke mindst med at spise de her kager ;) 
-der er mange flere kager på vej og en masse arbejdsbeskrivelser, som jeg håber i har lyst til at kigge på.
Det dufter og smager af jul..
Glædelig 3. søndag i advent



1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...