mandag den 7. maj 2012

Vindmøller, sådan laver jeg dem

Flere har spurgt hvordan jeg har lavet vindmøller så nu vil jeg vise dig hvordan jeg lavede vindmøller til Johnny's kage. Jeg har brugt gumpaste, som tørrer rigtig hurtig op og bliver hårdt, så jeg var sikker på at vindmøllen holdt :)

Først lavede jeg 3 vinger med en tandstik i hver
Så en lille flad bold
Sæt vingerne fast med lidt tyloselim
Sæt også en tandstik ned, oppefra (jeg klippede tandstik over i 2) Sæt til tørre
Lav stolpen, lav dem lige store ca og 3 cm længere end vingerne.
Sæt en halv tandstik i, som vist på billedet og lad det tørre min. 6 timer


Kan du så fidusen på 1. billede?
Jeg ville gerne have mest mulig støtte og stak en tandstik skråt ind
limede lidt, så det kunne klistre godt og trykkede det godt til
Så er det bare med at få det til at tørre..

Vindmølle kagen


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...