onsdag den 4. april 2012

Cupcakes med påskeliljer

Mødregruppe 4 af 4 var på besøg i søndags og jeg ved af erfaring at det kræver kage :)

Cupcakes med roser i "fluffy skum" topping

og med påskeliljer -det ER jo snart påske.

og så lavede jeg små kys af resten af skummet.
De er bitte små og grønne, jeg overvejede et kort øjeblik at tilsætte øjne uden at falde for fristelsen ;)

Fluffy skum:

2,4 dl sukker
0,8 dl vand
1 tsk citronsaft
2 past æggehvider
1 tsk Vanilleessens

Sukker, vand og citronsaft koges 10 min på fuld blus. Imens piskes hviderne stive i røremaskinen. Den varme sukkerlage hældes i æggene mens røremaskinen kører på fuld kraft.
Tilsæt lagen i en tynd stråle, så æggene ikke falder sammen eller giver æggesnaps!  Når alt lagen er pisket i æggene, så skal der piskes til skålen udenpå føles kold (jeg vrider et viskestykke op i kold vand og lægger omkring skålen mens der piskes) og at skummet kan holde formen. Tilsidst tilsættes vaniljeessensen.

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...