mandag den 2. april 2012

Påskeliljer, sådan kan de laves

Rul gul fondant ud og dust så det ikke hænger i bordet, udstik med en påskelilje udstikker.
Jeg veiner mine så de få lidt striber og dermed lidt mere liv´og lægger dem til at tørre let i et malebakke fra søstrene grene, så de kan holde faconen.
Til midten tager jeg lidt gult som jeg triller til dråbeform. I dråbens tykke ende stikker jeg mit værktøj ind og presser det rundt i kanten 10-12 gange, alt efter hva jeg syntes. Jeg har brugt min "flower leaf tool" 
Husk også at lave lidt indhak i kanten, så det ser realistisk ud
Lim lidt i midten af blomsterbladene og sæt dråben på.


Påskeliljer i fondant

5 kommentarer:

  1. Ih hvor er de fine og så må foråret altså også komme frem igen, hvis de skønheder bliver sat på bordet :)
    og så må jeg vist hellere komme i søsterne grene efter sådan en bakke der - har nemlig endelig købt ind til fondant blomster og får det hele med posten i morgen! :)

    SvarSlet
  2. Anna så køb en lille pensel og en spartel også -det er uundværlige ting :)

    SvarSlet
  3. Rigtig fine er de

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  4. Er også bare vild med de blomster :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...