lørdag den 14. april 2012

Peanutbutter cookie dough og IS

Det er ved at være længe siden jeg fandt opskriften hos Line, og jeg lovede mig selv at næste gang jeg havde fløde til overs SÅ skulle der laves is med "cookie dough" -ubagt kagedej..
Nu gætter du måske på at jeg fik ekstra fløde i overskud og det er sådan set rigtigt nok, for jeg købte nemlig en ekstra..

De fik lige en enkelt ved overfladen, så jeg kunne kende forskel.. ungerne ville nemlig IKKE have dej i deres.. og da vi så først skulle til at spise dem, ja så førtrød de og jeg måtte "nøjes" :)


IS, som jeg laver den:
2 bægere past. hele æg ,130g sukker og en tsk vaniljesukker: piskes til hvidt skum
½L fløde: pisket til skum og røres i æggemassen.  Tilsæt evt; hakkede nødder, chokolade, marcipan, likør mm, alt efter smag..  Fryses i mindst 6 timer


Peanutbutter cookie dough:
45g mel
et nip salt
30 g blødt smør
50g cremy peanutbutter
50 g brun farin
1 tsk mælk
1tsk vanillie ekstrakt
chokolade, hakket

Blandes og trillet til ca 1 cm tykke stænger og fryses..

Jeg skar dejen i skiver. Kom isen i de forme jeg havde tiltænkt og dryssede lidt dej i hver. Jeg måtte dog lige hjælpe dem ned i isen med en ske.

3 kommentarer:

  1. Uhm mums det lyder lækkert. :-)
    Kan du ikke smutte forbi min blog og se om du kan godkende det stof til frugtposer

    SvarSlet
  2. nøj det lyder lækkert, det må forsøges en dag :)
    KH Micha

    SvarSlet
  3. Helle, jeg har lige været forbi.. skønt stof.
    Micha, det er GUF ;)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...