søndag den 11. marts 2012

Marengs med M&M's

Jeg havde 3 æggehvider tilbage efter at have brugt blommerene til banan creme i denne her kage og med en 8 års fødselsdag sidst på måneden, gik de til at lave en gang marengs.
Det er rart med forberedesle i god til -men mon dog at de kan holde 14 dage?? ..ikke i vores hus.. :)


Marengs med chokoladelinser


M&M Marengs:

3 æggehvider
130g sukker
½ tsk lagereddike
65g Chokoladelinser, fx M&M's, hakket groft

Tænd ovnen på 150grader. Pisk hvider stive og kom sukkeret i lidt af gangen undervejs, sammen med eddiken, til det er en sej masse. Rør chokoladelinser i og sæt klatter af marengs på en bageplade beklædt med bagepapir, med en ske. Sæt den i ovnen og skru ned til 120grader

Lad kagerne står i 1 time, alt efter størrelse, og lad dem blive i ovnen for at køle ned, evt med ovenlågen på klem.
Hvis ikke de er bagt igennem, kommer der "tyggegummi" inden i. Tyk snasket og sejt tyggegummi. Det var ihvertfald hva vi kaldte det da jeg var barn. Min bedstemor bagte RIGTIG GODE marengs!

Der røres chokoladelinser i

Direkte i ovnen. Man kan lige skimte farverne på chokoladelinserne

11 kommentarer:

  1. Uhmm... de ser lækre ud.

    Tak for opskriften

    Ha´en dejlig Søndag

    Knus Susi

    SvarSlet
  2. Nøj hvor ser de bare gode ud! Her ville de heller ikke holde i 14 dage :) men så må du jo bare i gang igen ;)

    God søndag!

    Kh. Jenny

    SvarSlet
  3. ej hvor er de sjove indeni ... fin idé som jeg ikke har set før

    SvarSlet
  4. Uhh de ser gode ud :-)

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  5. De er SÅ gode -og de ER spist allerede. Jeg SKAL igang igen, det er helt sikkert. Jeg har heller ikke rigtig set sådan nogle før, men i småkager, is mm .. så var sikker på de blev gode og farverige :)

    SvarSlet
  6. Hvor er de flotte inden i. Super god ide med med chokoladelinserne:)
    hilsner Misbah

    SvarSlet
  7. Øj hvor ser de gode ud - Tak for opskriften - de må afprøves :)

    SvarSlet
  8. Og nu er jeg i fuld gang - marengs er i ovnen og jeg er meget spændt. Sidst jeg bagte marengs var for 20 år siden - og de mislykkes :)

    SvarSlet
  9. Ej hvor en sjov ide, dem må jeg prøve at lave i morgen

    Eva

    SvarSlet
  10. så er de i ovnen.. halv portion til børn med m&m og den anden halve ,med vanille og frysetørret hindbær til at lokke de voksne med ...tak for opskrift...

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...