fredag den 19. august 2011

Min fødselsdag

Igår torsdag, den 18. aug, havde jeg fødselsdag! Jeg lavede kagemænd og kagekoner af vandbakkelsesdej og lavede en portion kokos-lime muffins som jeg havde spottet hos pyntekagen.


Vandbakkelses kage-mennesker

Jeg har sprøjtet vandbakkelsesdejen ned i en honning-kagemands form, som jeg forsigtig løftede vidre til næste kagemand/kone. Note til næste gang er at smørre formen med lidt olie så den slipper bedre og så at jeg kun skal sprøjte dem ganske tynde -de vokser nemlig en del :)
Min opskrift kommer her:

Vandbakkelser:
75g magarine
2 dl vand
100g mel
4 æg

Magarine og vand koges og melet røres i gryden under kraftig omrøring, mens den stadig er på komfuret. Det afkøles og æggene røres i 1 af gangen. Det vil skille når ægget røres i , men samles igen når det er rørt godt.

Sættes på en plade med bagepapir og bages i en forvarmet ovn 200grader i 30-35 min.
Åben IKKE for ovnen de første 20-25 min -så falder det sammen!! 

Der kan pyntes med alm glasur og slik når kagen er kølet af

5 kommentarer:

  1. Hej Lene.

    Tillykke med fødselsdagen. Jeg får meget lyst til vandbakkelser nu, de ser lækre ud ;-)

    KH

    SvarSlet
  2. Tillykke med fødselsdagen! Hvor er de finde dine kagemænd og kagekoner :D

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...