fredag den 11. marts 2011

Lego NINJAGO kage

Fætter Simon havde fødselsdag i tirsdags. Vi fejrede han i lørdags og i dag er det 0.kl's tur til at fejre ham. Faster Rikke manglede en kage, en NINJAGO kage, for det er tema'et for festen ..

Her er så resultatet:
Blå Lego NINJAGO kage

En chokoladekage der er tryllet om til en blå ninja. Farven hedder navy. Det gule i ansigtet er dinkage.dk's banan fondant og hænderne er lavet med en køkkenrulle rør inden i. Rebet er karamel snørre som jeg har flettet og tilsidst lykkedes det mig at klistre det fast med Icing. Jeg har malet det sorte på med en pensel og den mystiske blæksprutte lignende ting midt på maven er malet med kobber.

her er min søn's lego figur som har stået model:


-så er der kun at ønske Simon en god NINJAGO fest ;)

20 kommentarer:

  1. Hold da op !! Hvor er den bare vildt godt lavet !

    Han må da være pave stolt over at have den med !!!

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. WOW den er bare for sej den kage ;)

    SvarSlet
  3. Tak skal i have piger. Den var ret sjov at lave og jeg hyggede mig med at få den til at ligne :)

    SvarSlet
  4. Hvor er den bare helt vildt god - den ville i den grad vække lykke hjemme hos os.
    Signe

    SvarSlet
  5. Wooooou hvor er den flot vil meget gerne høre dig hvor har du købt den kageform eller hvordan du har lave den?? Skal nemlig lave en til min søn de han en tema på gymnesium om lego og skal lave sådan en. vil være supper lykkelige hvis du kun hjælpe mig.Supper flotte kage du lave.

    M.V.H.
    Silvana

    SvarSlet
  6. tak Silvana. Jeg har skåret den ud af en størrer kage.. Jeg har målt lidt på en legomand og ganget op så det passede med det fad jeg havde ;)
    Held og lykke med projektet

    SvarSlet
  7. hej min søn vil gerne have en ninjago kage til sin fødselsdag.Er der muligehed for at få lidt hjælp. hvad er kagopskrift og hvordan lavede du figuren og er det svært at få den lavet, for den ser helt perfekt.wauuuuuuuuuwwwwwwwwwww.

    SvarSlet
  8. Anonym;Tak for ros, jeg har brugt en helt almindelig chokoladekage og som tidligere skrevet har jeg målt på en legofigur for at få de rigtige mål. Det tager lidt tid at skære til og smørre op, men et rigtig sjovt projekt :)
    Jeg håber du springer ud i det :)
    God bagelyst, Lene

    SvarSlet
  9. Hej Lene! Superseje kager du laver. Jeg skal også give mig i kast med en Ninjagokage. Smører du noget på chokoladekagen, inden fondanten lægges på, så det er nemmere at forme, eller hvad mener du med smørre op?
    Mange hilsner Tina

    SvarSlet
  10. Tak Tina. Jeg har smurt kagen op med nutellasmør creme inden jeg har lagt fondanten på. Du kan finde en opskrift under opskrifter i bjælken øverst oppe over faste læsere :)
    God arbejdslyst :)

    SvarSlet
  11. Hej,
    hvor meget blåt fondant har du brugt til denne Ninjago kage?

    mvh
    Rikke

    SvarSlet
  12. Hej :-)

    Tror du det ville være muligt at lave det til en slags lagkage, med noget lækkert fyld indimellem?

    SvarSlet
  13. Hej.

    Super flot kage. Kunne godt tænke mig at lave den til min lillebrors fødselsdag.. :)
    Har du brugt en eller anden slags creme inden under fondanten? Og hvor stor er kagen ca.?

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...