onsdag den 4. august 2010

Converse sko til baby

Det er tid for mig at lave et pr converce babysko til en dåbskage jeg skal lave til en veninde. I får skabelonen (som i er velkomne til at kopiere -har den selv et andet sted fra ), billeder og en lille forklaring:


Jeg har lavet nr 12 så den er i et stykke, det er meget nemmere :)
Jeg skulle bruge mine i blå, så jeg skar 12 - 3 og 5 i blå og så nr 4 i hvid inden jeg gik i gang..
 Nr12 skal der laves stiblede linier så det ligner syninger og huller til snørre -jeg har brugt en rund tyl i str 4 -for at få eens huller

den hvide 4'er skal oven på nr 3 og er det stykke der sættes først på, ude ved tæerne..jeg støtter den gerne med en skumklud eller lidt folie..
Så sætter jeg 12 på rundt i kanten, så den dækker for nr 3 -og så lader jeg det stå at tørre nogle timer inden jeg igen fortsætter med at lave de resterende dele i hvid..

Sådan ser de ud og nu skal de tørre lidt inden de skal have en kant rundt forneden, en strop i bag og lidt snørrebånd

så er der sat nr 6, 9, 10 og 11 på -og så nogle snørrebånd

Her er et pr i røde med runde snørrebånd

Jeg håber den er brugbar :)  hilsen Lene

10 kommentarer:

  1. Hold hvor er de fine... Og de kræver vidst en del mere tålmodighed , end jeg er udstyret med ... ØV.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. De er bare så fede... vil virkelig gerne lære at lave såen nogen. Hvordan laver du snørebånd? Knækken fondanten ikke?

    KH Jette Elisa

    SvarSlet
  3. Husk at converse stjernen altid er indvendig! VH Louise

    SvarSlet
  4. den penis kage du har lavet havde du en form til den

    skriv gerne tilbage på hyggetrolden1405@gmail.com

    kh kathrine

    SvarSlet
  5. Sikke en skøn blog du har. Hvad har du brugt til at lave skoene med? Og hvor lang tid før kan man lave dem?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Skoene er ren fondant. Du kan lave dem LANG tid før.. :)
      De holder indtil de får fugt eller bliver slået itu..

      Slet
    2. Det troede jeg ellers ville være for blødt. Uden tyllose eller noget? Det var meget godt.

      Slet
    3. Du kan sagtens bruge tylose -så holder de formen hurtigere :) jeg ruller det tykt ud, så går det uden problemer :)

      Slet
  6. Hejsa... Super fin beskrivelse til nogle super søde sko. Kunne du muligvis svare mig på, hvor meget fondant der skal til sådan et par sko?

    På forhånd tak

    Hilsen Lise

    SvarSlet
  7. jeg skal selv forsøge mig med et par. men hvad "limer" du dem med?

    svar gerne på nulleri@live.dk

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...