mandag den 30. august 2010

Marcipan specier



marcipan specier er det bedste vi ved.. og de er rigtig nemme at lave..

200 g smør... (ja SMØR)
90 g flormelis
75 g ren rå marcipan, der er revet
korn fra en vanille stang
250 g mel


1 sammenpisket æg
perlesukker

Det æltes hurtigt sammen til en dej og trilles til 3 cm tykke stænger der hviler et pr timer i køleskabet, inden de pensles med æg og drysses med perlesukker. Så skæres de ud i ½ cm tykke skiver, der lægges på en bageplade og bages ved 175 grader i ca 12-15 min.

4 kommentarer:

  1. Gud Lene, de ser da helt fantastiske ud! Dem vil jeg helt sikkert snart lave. Tak fordi du deler din opskrift :)
    Kh Nana

    SvarSlet
  2. Mums... Ja jeg er enig med chokoladechok, dem skal jeg også snart lave!

    SvarSlet
  3. hvor ser de lækre ud.. mums

    SvarSlet
  4. Dem tror jeg da lige jeg er nødt til at prøve at lave.
    Lækker blog, og smukke, smukke kager.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...