onsdag den 18. januar 2012

Teletubbies, sådan laver du dem selv..

Jeg har lavet en lille arbejdsbeskrivelse på at lave teletubbies. Det er ikke svært, bare tidskrævende.

Teletubbies er lilla, grøn, gul og rød. De laves eens bortset fra at de ikke er lige store.. (men kan sagtens laves så de er ens i størelsen, uden at det ser forkert ud) jeg farvede 100g fondant i hver farve og havde en smule hud-farvet i overskud som jeg brugte.

Lav kroppen ved at lave en kegle. tryk den lettere flad og skær bunden af.. skær op til ben.

Tril et rundt og lidt aflang hoved. Mål hoved og krop om de passer sammen i størrelse.
Lav små aflange pølser til ørene og lav en fordybning med et værktøj. Jeg brugte den lille balltool.
Lav et ansigt som passer til, med en rund rudstikker og lim på med tyloselim.

Lav arme som vist på billedet. Lav en tommeltot med quiltingtool'et.

Lav en lille pølse af hudfarvet fondant til at komme inden i øret og tryk den fast med balltool'en.
Lim et øre fast på hvert side af hovedet med lidt tyloselim

Antennen på den røde er en cirkel -husk at de alle har forskellige former.
Lav et hul med den lille kugle i balltoo'et til antennen.

Her de færdige Teletubbies. Lilla, rød, grøn og gul Teletubbies.




9 kommentarer:

  1. Hvor er de bare søde! Hvordan fik du den idé?? :)

    Kh. Jenny

    SvarSlet
  2. Tak Jenny, min veninde Diana skulle fejre sin datters 1 års fødselsdag og ville gerne have Teletubbies, så kunne jeg lige så godt lave en beskrivelse.. hvis det kunne inspirere nogle til at prøve :)

    SvarSlet
  3. Hej Lene ;0)
    Hvor er de altså bare søde, du er super dygtig.
    Jeg har sendt dig en mail
    Julie

    SvarSlet
  4. Tusind tak for instruktionen :-) Det ser simpelt ud, og de er superfine! Glæder mig til at prøve det af..

    KH

    SvarSlet
  5. tak for ros, jeg har efterhånden også øvet mig en del :)
    Julie, jeg har set og besvaret din mail ,tak :)

    SvarSlet
  6. super arbejdsbeskrivelse - keep it simple er noget, jeg bifalder. Bøvlede noget med det, dengang jeg skulle lave teletubbieskage, kunne godt have brugt denne dengang.

    SvarSlet
  7. Hejsa, sikke nogle flotte kager du laver. Den kage du har med teletubbies, hvad tager du for at lave sådan en???

    SvarSlet
  8. Hej Anonym. Jeg vil tro at sådan en kage koster omkring 800kr hvis man skulle købe den hos en konditer eller bager (hvis de laver sådan noget) -men kun et gæt..

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...