lørdag den 14. januar 2012

40 års jubilæum kage, marguerit

Lidt godt til tv'et, i anledningen af Hendes Kongelige Højhed Dronning Margrethe 2. af Danmark's jubilæum -det første jeg tænkte var daisy (marguerit) og jeg havde længe villet afprøve endnu en red velved kage. So be it!!

Opskriften fandt jeg hos kagemums som har travlt med at lave sukkerblomster. De er rigtig flotte skal jeg lige hilse dig at sige.. så kig ind til hende :)

Opskriften kommer her for en god ordensskyld. Den er fra "the humming bird bakery" bog:

RED VELVED
60g blødt smør
150g sukker
1 æg
1 spsk usødet kakao
2 spsk rød frugtfarve
½ tsk vanillie ekstrakt (brugte essens)
120 ml kærnemælk
150g mel
½ tsk natron
1 tsk hvid eddike (brugte brun)

Smør og sukker piskes godt. Tilsæt æg og pisk igen. Kakao, frugtfarve og vanillie blandes til en tyk pasta og blandes i massen. Tilsæt kærnemælk og mel af et pr omgange og tilsidst røres natron og eddike i.
(jeg ville blande kakao med mel og natron -og lade kærnemælk , vanillie, frugtfarve og evt eddike følges ad i skålen over 2 omgange -og gør det helt sikkert næste gang de skal laves)

Formen fyldes 2/3 dl op og bager 20-25 min ved 170 grader.

Margueritten laver man hurtigt:
6 ligestore stykker fondant, trilles til en dråbeform og ridses i midten.
En lille gul kugle i fondant udgør midten.

Har du også brugt lidt af dagen foran flimmerkassen??


4 kommentarer:

  1. HVor er de flotte Lene :) Gid jeg gad gå bare en smule op i det royale og kongehuset :) Om ikke andet havde jeg da en god undskyldning for at lave daisy kager ;)

    SvarSlet
  2. Tak Kristine, jeg er nu heller ikke hverken royal eller noget, men syntes at jeg skylder mine børn at de ved hvordan kongefamilien så ud.. jeg så det kun som undskyldning for at lave/fortære kage *ups*

    SvarSlet
  3. Er det alm frugtfarve eller pastafarve der skal i? Har prøvet nogle forskellige opskrifter uden held. Men din ser god ud

    SvarSlet
  4. Hov.... Der er ikke noget link til denne under dine DIY. Mon der er andre af dine guldkorn jeg går glip af? :-\
    Faldt tilfældigt over denne margueritte ved en søgning på google. Plejer ellers at kigge mange af dine ting igennem, så undrede mig meget over at finde den på din blok.
    Venlig hilsen en der nok læser lidt for meget på din blok ;-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...