tirsdag den 7. december 2010

pebernødder

Jeg lavede dej til pebernødder igår aftes..

125g smør
500g mel
200g farin
2 tsk hjortetaksalt
1 tsk kanel
½ tsk nellike
1 tsk ingefær
½ tsk peber

3½ dl vand ELLER 2 æg og 2 dl vand..
opskriften er fra "kager fra brugsen på side 50 og de skal bage 10-12 min ved 175 grader

jeg brugte 1 past æg og 2 dl vand, men min dej blev alt for lind så jeg måtte ælte mere mel i den.. Dejen plejer ellers bare at være SÅ go' .. måske er det tid til en forandring?? jeg vil ihvertfald på jagt efter endnu en opskrift på pebernødder :) så der er lidt forskelligt at komme efter

De smager skønt :)

Selv om de er ret store ;) men så skal der jo heller ikke så mange til..

Det er min store pige på 4½ der har rullet og trillet. Det blev til 2 hele plader og der er nok til et pr plader i morgen også..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...