onsdag den 26. maj 2010

Rosenblade på stilk



Farv fondanten grøn og kom lidt tylose i også. Jeg bruger to slags grøn for at få farven.
foliage green og spruge green fra sugarflair.
Udstik blade: en stor og 4 i størrelsen en tand mindre. Klip en wire over så du har 5 stykker. den ene skal være længere end de andre. den længste wire til det største blad ;)

Lav gerne en heeel masse.  Wire skal 2/3 del op i bladet
ball-tool den i kanten og buk spidsen bagover inden de tørrer natten over

tape dem alle og slut af med det største blad, som du sætter 2 mindre blade på -så spidsen fra bladene er ca 2/3dele oppe.


fortsæt nogle omgange og sæt et pr blade mere på.. så der er ½ oppe af de andre blade..
Tape stilken godt :)


Buk forsigtig bladene ud på plads med en spidstang



poppy red, primerose og foliage green dust
Dust den grønne på, først i kanten og så i midten..
lidt gul, rød, brun eller alle tre lidt rundt i kanten.

kog lidt vand og hold bladene ind over dampen ET ØJEBLIK!! så "smelter" farverne nærmest sammen og de er rigtig flotte når de tørrer op


Blade, sat sammen med en hvid rose


rose tutorial, how-to på rosen blade

6 kommentarer:

  1. TAKKER mange gange... det er så fedt med de beskrivelser du laver.

    KH Jette Elisa

    SvarSlet
  2. WAUW Lene... sikke et arbejde..super flot how to :-D ... hvor tyk en tråd har du brugt til bladene?
    Knuz Mette

    SvarSlet
  3. Tak Mette. Jeg har brugt en str 26 -det var lige dem jeg havde ved hånden.. de skal bare ikke være tyndere. Hilsen Lene

    SvarSlet
  4. Helt enig. Så godt at du laver arbejdsbeskrivelser, så man kan forsøge at gøre kunsten efter. Flot resultat.

    SvarSlet
  5. Hej .
    wooow flot smukt det du laver ros til dig ....jeg er blevet inspireret vil igang hvor kan jeg købe forme til at lave de flotte blade ?? mvh I.s.w min email: karinjensen77@hotmail.com

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...