torsdag den 20. maj 2010

LILJEKONVALLER ..

Lily of the valley tutorial. 
Jeg er flere gange blevet spurgt om en tutorial / how-to / arbejdsbeskrivelse på liljekonvaller..
så her kommer den:

Jeg bruger 3 wire og klipper dem alle 3 midt over. Jeg tager 1 fra og klipper resten midt over igen -så har jeg 11 stk ialt. Bukker en lille krog så fondanten kan sidde fast. Brug Tylose til din fondant ( Jem Petal Powder)

Så laver jeg små tåre-formede kugler og sætter om krogen - Den lange skal have den mindste kugle.
Lad dem tørre natten over eller 24 timer. Det kan være en fordel at lime dem på krogen -dyp dem i lidt lim lavet af tylosepulver/vand eller past.æggehvide

Så ruller jeg lidt fondant ud og stikker 4 - 5 små blossom :) og runder dem let med ball-tool og lader dem tørre mens jeg samler blomsten.

Jeg bruger bruge tape i samme farve som den wirer jeg bruger. I dette tilfælde har jeg lysegrøn.
sæt tapen godt fast og rul 1-2 omgange før den næste bliver sat på.. Giv ikke op selv om det er lidt svært :)
Den lange skal være først og det er den jeg sætter de andre på. Jeg tager de mindste først og så har jeg de store udsprungne blomster til sidst :)

Jeg bukker mine ud fra stilken med det samme -så føler jeg ligesom jeg har bedre styr på hvor den næste skal sidde henne. Jeg bruger en lille spids-tang til formålet. Når jeg er færdig med at sætte blomster på, bukker jeg wire op så der bliver en fin lille ensartet stilk og taper den godt.. se evt nederste billed :)


Der sættes blossom på 4 eller 5 af de nederste.. Lim dem på med lidt vand/tylose og lad det tørre.



Jeg duster med "spring green" når jeg har de lysegrønne stilke (foliage green, når det er de mørkegrønne stilke) De skal kun dustes i bunden.. de yderste små skal dustes mere end de store der er blomst på..
Jeg bruger en lille god pensel til det..

DET FÆRDIGE RESULTAT

Billedet er taget i dagslys -så er det nemmere at se :)

..god arbejdslyst og lad mig gerne vide om du kan bruge beskrivelsen til noget :)

6 kommentarer:

  1. Så fine. Har fått bestilling på en kake med liljekonvaler og ser jo at det går an å få til, så tusen takk for "How-to"

    SvarSlet
  2. De er bare så flotte! Og din how-to gør det super nemt da du har beskrevet det så godt trin-for-trin og med rigtig gode billeder af processen! :-) Tusind tak!

    SvarSlet
  3. Fedt du viser hvordan man gør:) skønt.. Det må jeg bare prøve...
    Hvor køber du dit spring green dust henne?

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...