onsdag den 7. april 2010

Chokoladecreme

2½ dl fløde
200 g chokolade
2 blade husblas

Udblød husblas i koldt vand. Hak chokoladen og kom det i en skål. Kog chokoladen op og hæld den over chokoladen, mens du rører cremen glat. Afkøl det lidt og rør husblas rundt i den endnu varme creme. Dæk skålen med hushioldningsfilm HELT nede på overfladen af cremen og stil den i køleskabet i min. 4- 5 timer inden den piskes op med en el-pisker.



Hvis du bruger en HVID chokolade kan du farve den med pastafarve inden den piskes op. Pastafarve kan købes her under "farver" til venstre.

Det er forskelligt hvor meget chokolade jeg kommer i hver portion. Men jeg har aldrig under de 200 g i cremen. Fx ved toms skildpadde chokolade har jeg 200g skildpadder og 100g mørk chokolade, for at kompensere for karamel-snasket -som jo faktisk er det bedste!!

5 kommentarer:

  1. Skal cremen piskes når den er kølet ned?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde ikke lige set den sidste linje, ups :-)

      Slet
  2. Du har både en opskrift på chokoladecreme og tobleronecreme - men hvis jeg nu vil bruge dumle - hvilken skal jeg så vælge som min basisopskrift?

    SvarSlet
  3. Kog chokoladen op og hæld den over chokoladen??

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun mener at man skal koge fløden op, og hælde den over chokoladen. Så smelter den nemlig chokoladen, uden man risikere at brænde det på :D

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...