fredag den 26. marts 2010

Rice Krispy Treat..

En spsk smør smeltes i en gryde ved lav varme, inden 15 skumfiduser smeltes med. Rør hele tiden så det ikke brænder på. ...og sker det, lidt, så smager det af karamel -og det er ikke altid en dårlig ting !!
knus ½ liter Rice Krispy og kom i -og så skal der røres.. kom evt mere RiceKrispies i, for det skal være en fast masse og svært at røre rundt i.. det giver laaaange tråde.

Lad massen køle lidt, mens du tager et stykke bagepapir og smører ind i olie. Hæld lidt olie i en lille skål/tallerken, som du kan dyppe hænderne i ind i mellem, mens du former din RKT.

smørres op med smørcreme eller chokolade og overtrækkes med fondant..

Jeg har før smeltet det i micro, og det virkede også fint. Det er bedst at bruge smør og så smager RKT'en altså også bedre -det kan sagtens spises. Mine unger elsker det (og også jeg -men helst med chokolade :)

4 kommentarer:

  1. Ej nu MÅ jeg da prøve det - du får det jo til at lyde super enkelt!! Cool... Tak for opskrift :)

    SvarSlet
  2. Ja, Nana.. det er faktisk ret enkelt, hvis liiige man husker den med olien på hænderne.. manden måtte redde mig første gang jeg fik fingrene stukket i fedtefadet :)
    god arb lyst

    SvarSlet
  3. Hej :) Må jeg tilbyde opskriften på en variant?

    Smelt i en gryde:
    50 g smør
    3 spsk mælk
    250 g karameller

    Rør i gryden:
    115 g skumfiduser
    175 g rice krispies

    Spred blandingen ud i en bradepande (smurt med olie) og køl af.
    skær ud i tern på 4x4 cm og læg i muffinforme :)
    Dryp/overtræk evt. med smeltet mørk chokolade.

    SvarSlet
  4. Mai-Britt Christoffersen16. september 2010 kl. 19.12

    Hej Lene.

    Bare et lille nysgerrigt pip fra mig. Hvor får du fat i Crisco henne?

    Mvh.
    Mai-Britt Christoffersen

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...