søndag den 23. januar 2011

Endnu flere fastelavnsboller

...og der er stadig lang tid til fastelavn!!

Jeg har brugt min sædvanlige opskrift som du finder HER

Fastelavnsboller med vanilliecreme og lidt hakket chokolade.
Pyntet med hvid -og chokoladeglasur og fondant med smag.


..og så fik jeg købt en fastelavns-katte-udstikker, som jeg manglede i min samling af udstikkere. Den er jo rar at have når fastelavnsKAGEN skal laves. ( -HVIS jeg får een lavet, for jeg har termin 4.marts, så måske/måske ikke..) og der skal jeg også bruge min nyindkøbte fondant..



Jeg har fundet fondant med SMAG hos dinkage.dk og det smager sindsyg godt :) Det orange smager af APPELSIN, det lyserøde af HINDBÆR, det gule af BANAN og det brune smager af CHOKOLADE..

I øvrigt vil jeg indsætte mit billede i en konkurrence på Facebook under "dinkage" og jeg er meget sikker på at I alle er velkomne, til også at uploade et billede og være med. Jeg husker ikke hvor længe konkurrencen varer, men helt sikkert til fastelavn som i år er 6. marts ...

9 kommentarer:

  1. Hvor er de bare fine. Hvor fandt du mon fastelavns-katte-udstikkeren henne?:)

    SvarSlet
  2. Det ser godt ud... Smager det også godt? Altså fondanten, fastalavns-bollerne er jeg sikker på gør :)

    SvarSlet
  3. Tak :)

    ja fondanten smager faktisk overraskende godt!!
    jeg var nemlig selv lidt skeptisk..meeen jeg MÅTTE bare prøve og blev positiv overrasket -sellv manden syntes den er go'..

    Jeg fandt katten på www.dinkage.dk under udstikker -og så under metaludstikker -12 kr, det er lige til at holde til ;)

    Lene

    SvarSlet
  4. Hej :)
    Hvor ser de godt ud :)
    Vil bare høre om hvordan du lavede de flotte serpentiner?
    De er krøllet så fint. Anvendte du specielt udstyr?

    Venlig hilsen
    Sarah

    SvarSlet
  5. Hej Sarah, jeg har brugt strimler af fondant som jeg har rullet rundt om en sugerør og ladet tørre :) Det bliver ikke stenhårdt, men nok til at kunne holde formen :)
    Jeg håber du prøver det af, for det ser da festligt ud ikke??

    SvarSlet
  6. Jo! De ser ud som de skal :)
    Genial ide! Et sugrør har man da altid ude i sit køkken ;)

    SvarSlet
  7. Super flotte fastelavnsboller, håber det er ok at jeg snupper ideen og prøver at gøre kunsten efter

    SvarSlet
  8. Det er du mere end velkommen til Eva :)

    SvarSlet
  9. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...