torsdag den 14. november 2013

Heste småkager

Laura har været til stævne på den lokale rideskole her i sommers og som forældre der gerne bakker op, lavede jeg cookies de kunne sælge.
Det nærlæggende var jo en hest, og ikke desto mindre det jeg valgte.
Det tog sin tid at dekorere, men nu også det værd. Rideskolen var glade for kagerne og da nok især de penge de kunne indbringe -og jeg syntes resultatet blev flot (ingen jantelov her)
Horse cookie

Opskriften er engelsk men jeg har oversat og reguleret lidt i mængder.
MIN opskrift er den her:
 
200g blødt smør
200g sukker
1 stort æg
2 spsk fløde
2 spsk vanilje (flydende, evt fra vanilleshoppen.dk)
(evt 1 tsk mandel essens)
420g mel
1½ tsk bagepulver
 
Smør og sukker røres blødt. Æg, fløde og vanilje tilsættes og der røres godt.
Mel og bagepulver sigtes i og der røres til en ensartet dej. Rør ikke for meget og lad dejen køle lidt inden den rulles ud.
 
Jeg bager dem i 10 minutter ved 180grader og lade dem køle helt af inden jeg pakker dem i kagedåser eller dekorere dem :)
 
 

7 kommentarer:

  1. very informative post for me as I am always looking for new content that can help me and my knowledge grow better.

    SvarSlet
  2. you are really an amazing photographer. you have a skill to capture a moment which remain still for ever. I really appreciate your work..

    SvarSlet
  3. Er cookiesne til mennesker eller Heste

    SvarSlet
  4. Hvad bruger du som glasur?

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...